Actualment competeix en ral·li al Campionat del Món, al Campionat de Ral·lis de Terra espanyol, al Mundial de Rallycross i al Ral·li Dakar. Ha col•laborat amb la NASA. Com a ortopeda i enginyer gràfic, es dedica al disseny de dispositius d’adaptació a la conducció. Té una botiga d’ortopèdia.
Els seus inicis com a esportista d’elit van ser en el món de l’esquí. Als 17 anys va competir als XIV Jocs Olímpics d’Hivern a Sarajevo. Un any més tard, el 1985, mentre participava en la Copa d’Europa d’esquí, va patir un greu accident que li va provocar una lesió medul·lar i va quedar paraplègic. Poc després es va traslladar als Estats Units, on va competir en un equip de bàsquet paralímpic amb el qual va arribar a ser subcampió mundial.
L’any 1987 va fer el salt a l’automobilisme. Va participar en competicions de quads i després al Campionat de Velocitat de Catalunya. L’any 2001 es va passar als ral·lis amb la marca Fiat i va competir al Campionat d’Espanya de Ral·lis, tant d’asfalt com de terra, i al Campionat del Món, amb la qual cosa es va convertir en el primer pilot de ral·li que competia amb una discapacitat. El 2010 va tornar a participar en el Campionat Mundial a bord d’un Fiat Punto Abarth S2000, vehicle adaptat amb el qual podia controlar totes les funcions amb les mans. Després de dos anys al Campionat Mundial de Ral·lis, va tornar a Espanya i al cap d’un parell d’anys més va començar a competir al Ral·li Dakar. El 2014 i el 2015 va competir al Dakar amb l’equip Buggy de França, i el 2016 i el 2017 va ser fitxat per la marca txeca Tatra i va competir al Dakar en camió. Un repte més, assolit amb una bona classificació: 24 de la general.
La seva experiència de superació personal s’ha plasmat en el documental Les ales del fènix, dirigit per José María Borrell i estrenat l’any 2005, i en el llibre No limits, publicat per ell mateix en col·laboració amb Jordi Cantavella, l’any 2011.