Diputació de Girona
back to top
Seminari Internacional dels Arxius de l'Esport | Ossi Viita
22600

portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-22600,do-etfw,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.1,vertical_menu_enabled,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

 

Ossi Viita

Cap del Departament de Col·lecció del Museu de l'Esport de Finlàndia

Ossi Viita

Ossi Viita, nascut el 1966, viu actualment a Hèlsinki, Finlàndia. Es va doctorar el 2003 a la Universitat de Jyväskylä. És autor de set llibres d’història de l’esport. Va treballar com a investigador a l’Arxiu de l’Esport de Finlàndia del 2005 al 2008 i com a investigador especial al Museu de l’Esport de Finlàndia del 2008 al 2011. És cap del Departament de Col·lecció d’aquest museu des del 2014 i membre directiu de la Secció d’Arxius de l’Esport (SPO) des del 2016.

Ponència

«The Principles of Sports Archives of Finland to receive paper and digital archive material» (‘els principis de l’Arxiu de l’Esport de Finlàndia per rebre material d’arxiu digital i en paper’)

L’Arxiu de l’Esport de Finlàndia rep cada any una quantitat de material, principalment en paper, que ocupa l’equivalent a entre 50 i 100 metres lineals de prestatgeria. El nostre objectiu és rebre documents d’arxiu de les associacions d’esports de Finlàndia més importants. La inclusió dels documents proporcionats pels clubs esportius es basa en una estimació de la importància que tenen en l’àmbit regional. També volem incloure material d’esports nous, com ara l’esport electrònic. El tipus de material s’ha d’haver acordat abans que l’Arxiu de l’Esport rebi els documents. L’Arxiu de l’Esport de Finlàndia està començant a incloure electrònicament material originat en format digital, com ara memoràndums, anuaris, plans d’acció, contractes, correus electrònics importants, resultats, informes financers i material imprès. Els materials digitals s’han d’organitzar per ordre lògic abans que l’Arxiu rebi els documents. Aquests es poden classificar en carpetes segons la seva funció (administració, qüestions d’afiliacions, educació, comunicació i qüestions financeres) o per tipus de document (memoràndums, anuaris, publicacions i catàlegs).